سینما میتواند نقش آموزشی داشته باشد یا برعکس برای بدآموزی به کار برود. رایانه و اینترنت نیز به عنوان فناوریهای نوین ارتباطی برای بهبود زندگی و تسریع در آموزش و پژوهش و تماس طبعا مفید است اما اگر به عنوان وسیله وقتگذرانی یا پراکندن اخبار نادرست یا القای موضوعات مخدوش استفاده شود مضر است.
در عین حال باید توجه داشت که در دنیای مجازی الکترونیک و اینترنت موضوع های پیچیده دیگری هم موجود است که به عنوان مشکل قابل طرح است، از جمله اعتیاد به اینترنت که ممکن است بخش عمدهای از اوقات شبانهروز کاربر را به خود اختصاص دهد و او را از زندگی واقعی دور کند و وی را از خواب و خوراک و تحرک بازدارد.
اعتیاد
مانند هر اعتیاد دیگری، اعتیاد به اینترنت باعث میشود که فرد هر روز وقت بیشتری را نسبت به گذشته به آن اختصاص دهد، اولویت اول زندگی خود را جستوجو در اینترنت ببیند، اگر نتواند به کار با اینترنت بپردازد عصبی و بیقرار و پرخاشگر شود و به تدریج تحصیل، کار، زندگی خانوادگی و دوستیهای خود را در راه اینترنت کنار بگذارد و تبدیل به موجودی عاطل و باطل شود.
قتلهای دستهجمعی
ریشه بسیاری از قتلهای دستهجمعی در مدرسهها و دانشگاههای جوامع صنعتی در این امر نهفته است. چاقی، دیابت، فشارخون همراه با اختلالات خواب که ناشی از عدم تحرک و فشار روانی است گریبانگیر بخش عمدهای از کاربران افراطی اینترنت میشود.
خطر دیگر وابستگی افراطی به رایانه و اینترنت این است که فرد را به تدریج با روابط و عواطف انسانی بیگانه میکند. این موضوع به ویژه در کودکان و نوجوانان صدق میکند که در برابر بازیهای کامپیوتری آسیبپذیرند و چنان محو این بازیها یا امکانات انحرافی موجود در اینترنت میشوند که از روابط انسانی غافل میشوند و قدرت تماس با انسانهای دیگر را از دست میدهند و به موجوداتی منزوی، گوشهگیر و پرخاشگر تبدیل میشوند.
بازیهای کامپیوتری
از آنجا که در این بازیهای کامپیوتری حمله و قتل اساس بازی را تشکیل میدهد این کودکان و نوجوانان حساسیت خویش را به این موضوعات از دست میدهند و پرخاشگری و جنایت برایشان امری عادی جلوه میکند که به سادگی قابل انجام یا قابل پذیرش است.
niketablighat.ir
اینترنت ,زندگی ,اعتیاد , ,میشوند ,کامپیوتری ,را از ,را به ,به عنوان ,که در ,بازیهای کامپیوتریمنبع